Már egymilliárdnál többet költött idén Facebookon a Fidesz, a Megafon és a CÖF
24/05/2024 18:22
| Szerző: Klubrádió
Az év eleje óta ez a hármas több mint nyolcszor annyit költött, mint az összes ellenzéki párt együttvéve – közölte a Lakmusz a Political Capital elemzése alapján.
Ahogy fogy a választásokig hátralévő napok száma, úgy nő a kormánypárt és a Megafon hirdetési költése a Facebookon és a Google-ön. A május 5-18. közötti 14 napban 16 százalékkal nagyobb összegért hirdettek, mint a megelőző két hétben - áll a Political Capital friss elemzésében.
Részletezték:
A Fidesz két hét alatt 177,9 millió forintot költött a Facebookon és a Google-ön, ami jócskán meghaladja az előző 14 nap 155,9 millióját is. Ehhez jön még a Megafon 127,5 milliós költése.
A Fidesz videói nemcsak magyar, hanem uniós viszonylatban is Google-költési bajnokságot nyertek. A vizsgált két hétben futott hirdetések versenyében az európai dobogó mindhárom fokára a Fidesz egy-egy videója állhat fel.
Évkezdettől számítva a Fidesz, a Megafon és a CÖF összesített költése átlépte az egymilliárdos határt, sőt, három héttel a választások előtt már 1 milliárd 231 milliós költésnél járnak.
A főpolgármester-jelöltek költései március közepétől: Szentkirályi 79 millió, Vitézy 17, Karácsony 8.
A Political Capital kéthetente vizsgálja azt is, hogy milyen témák reklámozására költötték a legtöbbet, és ezek közül melyek tartalmaznak úgynevezett ellenségképző narratívákat. Az elmúlt két hétben a Magyar Pétert hiteltelenítő ellenségképző narratívák mellé felzárkóztak az ukrajnai orosz invázióhoz kapcsolódók: 80,2, illetve 77,6 milliót költöttek ezekre.
(Kiemelt kép: Pixabay)