Választás: négyszer annyit (bő kétmilliárdot) költött a kormányoldal közösségi médiás hirdetésekre, mint az ellenfelei összesen
21/06/2024 20:19
| Szerző: Klubrádió
Összesen 4 milliárd 151 millió forint értékben költöttek pártok és különféle szervezetek politikai hirdetésekre a Facebookon és a Google-ön a június 9-i választásokat megelőző bő 5 hónapban – derül ki a közösségi médiában feladott politikai tartalmú hirdetéseket folyamatosan monitorozó Political Capital összesítéséből.
Azt írták: „elemzéssorozatunk látleletként szolgál arról, milyen fokú a kormányoldal anyagi fölénye Magyarországon, ahogy arról is, milyen ellenségképző narratívák uralták a közéletet ebben a váratlanul turbulens időszakban”.
A Political Capital részletezte:
- 2023. december 31. és 2024. június 15. között Magyarországon 4 milliárd 151 millió forint értékben költöttek politikai hirdetésekre a Facebookon és a Google-ön;
- a kormányoldal négyszer annyit költött (2,136 milliárd), mint az összes, egymással is versengő ellenzéki kihívója együttvéve (544 millió);
- a kormányoldal által elköltött pénz a parlamenti választásokon létező, összes kiadásra vonatkozó kampánylimitet is meghaladja, mert az 2022-ben 1,177 milliárd forint volt;
- a Fidesz nemcsak hazai sztenderdek szerint szórja a pénzt hirdetésekre: a Google-ön a teljes EU-ban a magyar kormánypárt lett az elmúlt bő öt hónap legnagyobb hirdetője;
- a nyolc legnagyobb összeggel terjesztett videó közül ötnek (!) a cechjét a Fidesz állta, ezzel pedig a képzeletbeli EU-s hirdetési dobogó mindhárom fokát a Fidesz foglalja el;
- minden politikai tartalmú hirdetésre költött forintból 47 fillér ellenségképző narratíva terjesztésére ment: 2522 hirdetésről van szó, amelyeket 981 millióért hirdettek.
(via hvg.hu)