A hőség dacára duzzadnak a közlekedési dugók
22/06/2021 10:06
| Szerző: Klubrádió/L.Cs.
Egy nagyváros sem alkalmas arra, hogy megfelelő parkoláspolitika, behajtási szabályok, teherforgalmi szabályozás, valamint összehangolt úthálózati munkálatok nélkül csökkentse a torlódásokat – állítja Ekés András, a Mobilissimus ügyvezetője.
Általában szubjektív, egyéni tapasztalatok alapján jelenti ki ezt a többség, hogy egyre nagyobb dugók alakulnak ki Budapesten.
Ekés András, a Mobilissimus ügyvezetője a Klubrádiónak elmondta, hogy a személygépjárművek száma az utóbbi években csak növekedett Budapesten. Tíz év alatt 22 százalékkal, 124 ezerrel nőtt a személygépautók száma. Így a forgalom is folyamatosan nő. (Megyei szinten még szembeötlőbb a személygépjárművek számának változása. Pest megyében – ahol tíz éve még jóval kevesebb autó volt mint a fővárosban – 40 százalékkal, 160 ezerrel emelkedett ez a szám.)
A mobilitási szakértő azt is hozzátette, hogy az utak az így jelentkező fokozott igénybevételnek megfelelően folyamatos karbantartást ignyel, ami tovább szűkíti a forgalmat. A szakember megjegyezte, hogy ennél nagyobb beruházásokat is indokoltnak tartana az utak minőségének javítása érdekében. Így valóban mondhatjuk azt, hogy egyre nagyobb torlódások alakulnak ki.
Hangsúlyozta, a felújítások, karbantartások szervezésén volna mit javítani. A nem megfelelően összehangolt munkálatok is hozzájárulnak a forgalom terhelődéséhez.
Egy nagyváros sem alkalmas arra, hogy megfelelő parkoláspolitika, behajtási szabályok, teherforgalmi szabályozás nélkül csökkentse a torlódásokat.
A valós alternatívák érthetően nem feltétlenül vonzók. Példaként a ráckevei HÉV-et említette, amely megítélése szerint lassú.
Bécs és Párizs esetében más a helyzet, hiszen a helyi városvezetéseknek hosszútávú közlekedéspolitikája és deklarált célkitűzése a forgalom csökkentése. Ezek előfeltételeit is megvalósították az elővárosi közlekedés, a vasút-, a metró- és villamoshálózat fejlesztésével, az optimális tarifarendszer kialakításával. Ekés hozzátette, hogy ezek tekintetében van behoznivalója Budapestnek.
A teljes beszélgetést a fenti lejátszóra kattintva hallgathatják meg.
2021.06.22., kedd 7:43
Riporter: Dési János