A kamera intimitása – Szőke Abigél az Ötösben
3/03/2024 12:30
| Szerző: Klubrádió
Szőke Abigél A martfűi rémben még kislányként tűnt fel, majd lenyűgöző alakítással lopta be magát a közönség szívébe az Akik maradtak című filmben, amely egészen az Oscar-díj előszobájáig jutott el.
Nem lehet tudni, mi a siker titka – mondja Szőke Abigél, akinek a terveit az élet többször is átírta. Először a Covid kényszerítette online színiiskolába, majd az SZFE modellváltása után döntött úgy, hogy kezébe veszi a sorsát, és kilépett az egyetemről. Murányi Tünde és Kálid Artúr a jövőbeli terveiről, színházi alapigazságokról beszélgettek a műsor második felében, a fiatal színésznővel.
Szőke Abigél A martfűi rémben még kislányként tűnt fel, majd lenyűgöző alakítással lopta be magát a közönség szívébe az Akik maradtak című filmben, amely egészen az Oscar-díj előszobájáig jutott el. Fontos szerepet kapott A besúgóban, ahol egy lázadó énekesnőt alakított, láthattuk a Nyugati nyaralásban, és több kisfilmben, videóklipben is. Legutóbb Konkol Máté szociális érzékenységű, Ki mint veti ágyát című rövidfilmjében nyújtott alakításáért kapott elismerő kritikákat.
A műsorban megtudhatjuk, hogy hogyan változtatta meg az életét a korán jött siker, és hogyan kanyarodott vissza a színház felé. Mostanában a Trojka Színházi Társulással dolgozik, éppen A szecsuáni jólélek című Brecht-darabot próbálja, amelyben különleges szerepet kapott: egy angyalt alakít. Kiderül az is, hogy miért fontos neki ez a szerep és általában mit gondol a színházi atmoszféráról. Szóba kerül a színházi és a filmes színészet közötti alapvető különbség, és az is, hogy melyikben érzi nagyobb biztonságban magát. Természetesen jövőbeni terveiről is szívesen beszélt.
Szintén a pénteki Ötös vendége volt Gács Anna irodalomtörténész, kritikus, akivel az immár elmaradhatatlan klasszikusok újratöltve rovatban beszélgettünk, két különleges regényről: a terítéken ezúttal Molnár Ferenc A Pál utcai fiúk és Virginia Woolf Orlando című regényi voltak.
Ezt követően Nagy Gergely író, kritikus érkezett a stúdióba, akit a független képzőművészet elmúlt 10 évéről kérdeztek a műsorvezetők. Arról, hogy milyen lehetőségek, milyen terepek maradnak a független alkotók számára, és mi minden tűnik el, ami fontos. Az apropót a nagy sikerű Kritikus kultúra konferencia tapasztalatai adják.
„A bridzs túl fontos ahhoz, hogy komolyan vegyük” – hangzik az Oscar Wilde-idézet, amit azért is citáltunk ide, mert erről a különleges kártyajátékról beszélgettünk a műsor következő vendégével, Bérczi Linda művészeti menedzserrel, galeristával. Mit tud a bridzs - kérdeztük tőle -, és miért ellenállhatatlan?
2024. március 01. péntek 10:00
Szerkesztő: Gyürke Kata