Családban marad – híres színészdinasztiák
31/08/2020 11:15
| Szerző: Klubrádió
Megvizsgáltuk a szkeccsfilm műfaját, valamint arra kerestük a választ, hogy filmes családba születni egy leendő színésznek, rendezőnek, vajon áldás-e vagy átok.
Szöllőskei Gábor filmes újságíró a Hangosfilm első felében arról beszélt, hogy egy jó nevű filmes felmenő mindenképpen belépőt jelent a Hollywoodban szárnyait próbálgató kezdőnek, ugyanakkor nem kerülheti ki, hogy összehasonlítsák szüleivel, nagyszüleivel, és tőle is komoly teljesítményt várjanak, ha azok már letették névjegyüket a szakmában.
Az Elveszett jelentés bemutatójának évfordulója kapcsán beszélgettünk a témáról. A filmet ugyanis az a Sofia Coppola rendezte, aki aztán bővelkedik híres felmenőkben. Mondhatni egy egész filmes dinasztiába született bele, és ebből „kellett” megszólaltatnia saját hangját. Sikerrel tette. Ahogy unokatestvére is, Nicholas Cage, bár ő a színészetet választotta. És a névváltoztatást.
Mióta rivalizál a húgával, még jobb
Szöllőskei Gábor hozzátette, gondolhatnánk, hogy sokan döntenek a születési nevük módosítása mellett, hogy elkerüljék az összehasonlítást, azonban néhány példától eltekintve, mint amilyen Martin Sheené és Emilio Estevezé, a legtöbben büszkék felmenőikre, és nem tartanak attól, hogy már pályájuk kezdetén megítéltetnek.
A beszélgetés során számba vettük a Michael Douglas népes családját, a Hemsworth-öket és a Sutherlandeket.
A filmkritikussal arra is kitértünk, hogy az új generáció tagja és más fénytörésbe helyezheti felmenőjének vagy éppen idősebb testvérének megítélését. Ahogy elmondta, szerinte Dakota Fanning azóta még jobb, hogy húga, Elle hasonlóan tehetséges riválisként feltűnt a színen.
A szerelemtől a zombi támadásig
Az adás második részében Szűcs Gyula filmkritikussal beszélgettünk a szkeccsfilmekről. A jellegzetes műfaj meghatározása után olyan konkrét példákat vettünk sorra, mint a Párizs, szeretlek, illetve annak két „folytatása”, a 80-as évek ikonikus animációs filmje, a Heavy Metal, vagy éppen a Sin City, amely ugyan szabadabban értelmezi a műfaj szabályait, de a szakújságíró szerint így is belefér a kategóriába.
Szűcs Gyula elmondta, ezeknek a filmeknek az egyik fő vonzereje, hogy rengetegen dolgoznak rajtuk, bennük, így a rendező és színész is be tudja vonzani a moziba rajongóbázisát.
Hozzátette, fontos, hogy legyen egy vezérfonal, amelyre az egyes történeteket felfűzik, de hogy ez mi, teljesen változó: a szerelemtől a zombi támadásig minden lehetséges. Sok szkeccsfilm épp ezt a műfaji szabadságot kihasználva készül, mint például a Négy szoba, amely pont attól válhatott megosztóvá, hogy a különböző rendezők és különböző történetek miatt az összkép hullámzó, ellenben mindenki kiválaszthatja a neki tetsző részt.
A műsort a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg!
2020. augusztus 29., szombat 13.30
szerkesztő-műsorvezető: Timár Ágnes