„Köszönjük
Publicisztika
Five ezer – Józsa Márta jegyzete
Publicisztika

Five ezer – Józsa Márta jegyzete

Kár, hogy a magyar nyelvet rajtunk kívül nem érti senki. Plusz: miért hiszik el sokan készséggel a nemzeti konzultációkat böngészve, hogy világunk a létező világok legjobbika? Gondolatkörök Józsa Márta jegyzetéből,

Csomag, program, akcióterv – Selmeci János jegyzete
Publicisztika

Csomag, program, akcióterv – Selmeci János jegyzete

A nyolcadik csomag, program vagy akcióterv lehetett volna pénz az oktatásra, meg az egészségügyre, hogy aztán a tanult és egészséges emberek versenyképes munkahelyeket teremtsenek magunknak, de a piaci ár tízszereséért kutató kutatóink meggyőzték a Marcit, meg hát ő is tudta, okos fiú, hogy a választási győzelmünket egy csomag, program, vagy akcióterv segíti inkább, függetlenül attól, hogy hatékony is, vagy csak van.

Egymillió - Józsa Márta jegyzete

9/06/2024 06:44

| Szerző: Józsa Márta / Klubrádió

A hétvégére a kormánypárt egymillió háztartás door to door felkeresését tervezte, ötvenezer aktivistával, ami azt jelenti, hogy fejenként mindenki felkeres húsz háztartást.

2024. június 06. Útszélen-részlet (2024.06.06. Józsa Márta jegyzete)
02:18
00:00

Nagyon régen történt volt Pécsett, még volt vonalas telefonunk, arra mentem haza valamelyik választási kampány idején, hogy lelkesen fogadott a legkisebbik gyerekem, képzeld, ma felhívott Orbán Viktor, és Önnek szólított.

Gondolom ígért megválasztása esetére minden szépet és jót, ahogy az akkoriban szokás volt. A kampánytelefonok akkortájt kerültek be a köztudatba, ahogy az úgynevezett door to door kampányok is, tudják, amikor bekopognak az ajtón, hogy meggyőzzenek valamelyik politikai márka egyesegyedüli megbízhatóságáról.

A szakkifejezést amúgy a politika a kereskedelemtől kölcsönözte, ez az a szolgáltatás, amikor egy megvásárolt terméket a fuvarozó cég az eladótól személyesen átveszi, és a vevő címére kiszállítja. A hétvégén a kormánypárt egymillió háztartás door to door felkeresését tervezte, ötvenezer aktivistával, ami azt jelenti, hogy fejenként mindenki felkeres húsz háztartást. Feltehetően a Kubatov-listáról választják ki őket, nem valószínű, hogy abban reménykednek: újabbakat tudnak már meggyőzni, de arról még igen – hogy szép szóval-e vagy fenyegetéssel, azt nem tudom – hogy menjenek szavazni. Maradva a számoknál: ez azt jelenti, hogy Eger lakosságának megfelelő aktivista minden tizedik magyar háztartást meglátogatva, háztartásonként mondjuk két-három szavazókorú emberrel számolva elér majd két-három millió szavazót.

Kíváncsi leszek, kinek milyen volt a szombatja, hívatlan vendégek járták-e úgy az utcákat, mint húsvétkor a locsolók. Arról nem is beszélve, hogy nem egyedül voltak az utakon, a DK tízezer aktivistát mozgósított, ők több százezer ajtón terveztek kopogtatni, mondjuk jóval kevesebb, mint a Fidesz ambíciója, de azért látványnak ez sem semmi. A kampányüzeneteket tudjuk, háború és béke, Tolsztojt ennyien soha nem emlegették az országban. A régi telefonhívó automatákon még széppel és jóval kecsegtettek, a mai kampányszlogenekhez képest az apokalipszis apró kellemetlenség. De túléljük az aktivisták hadseregét is, reméljük, és vár ránk a majd hétfői langyos béke, leszakadt, elázott, tönkre firkált magányos plakátmaradványokkal, győzelmi szólamokkal és újra átvert polgárokkal.

Józsa Márta jegyzete az Útszélen 2024. június 6-ai adásában hangzott el. Címlapo fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher