Így fizet a WizzAir
1/08/2019 16:24
Rengeteg panasz érkezett a versenyhatósághoz, ezért a fapados légitársaság úgy döntött, hogy fizet. No, nem minden károsultnak, de amit most vállalt, az is 250 milliójába kerülhet.
Nem mondhatni, hogy csillagászati összeget, de személyenként átlagosan 8,3 eurót fizet a fapados légitársaság azoknak az utasoknak, akiket a Wizz Flex szolgáltatás révén megkárosított. 120-220 ezer ügyfélről lehet szó, akik 2010 óta vették igénybe ezt a szolgáltatást, amelynek lényege, hogy módosítani lehet a repülőjegyet, a foglalást. Sok panasz érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz, ennek következtében pattant ki az ügy, és a társaság ilyen kompenzációt ajánlott fel. Ez nagyjából 250 millió forintjába kerülhet.
A kártérítés technikailag úgy zajlik, hogy a cég megkeresi az utasokat 15 napon belül. Persze nem mindenkit, csak azokat, akik a foglalásokat készítették. Ha valaki például 5 személynek foglalt jegyet, akkor is csak az kap értesítést, aki a műveletet végezte, a másik négy utasról a társaságnak nyilván nincsenek adatai. A pénzt kérheti a károsult a saját WizzAir számlájára, vagy más bankszámlára. Az esetleges viták rendezésére, illetve a kártérítés felhasználására öt év áll rendelkezésre.
Fontos, hogy ez a megállapodás a versenyhivatallal a késések miatti, vagy például poggyász elvesztése miatti reklamációkat nem érinti. Azok az érvényes jogszabályok szerint rendezendők – mondta el a WizzAir kommunikációs igazgatója, Radó András. A céget a versenyhivatal arra is kötelezte, hogy javítson a kommunikációján, azaz egyértelműen, érthetően tájékoztassa leendő utasait.
Az interjút a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: Flickr.com.
2019.08.01.
Műsorvezető: Törtei-Takács Kriszta.