Csak a YouTube-on 65 milliót költött 1,5 hónap alatt a Fidesz Gyurcsányék lejáratására - európai rekord
1/07/2021 10:52
| Szerző: Klubrádió
Május 15-e óta, Karácsony Gergely miniszterelnök-jelölt indulásának bejelentése napján indította útjára a Fidesz a közösségi médiában a Gyurcsány Show, illetve a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányát. Azóta a csapból is ez folyik, szinte elkerülhetetlennek érezzük, hogy bele ne fussunk a Gyurcsány-Karácsony páros lejárató reklámaiba.
A Telex a Google hivatalos átláthatósági jelentése alapján, ami dokumentálja a politikai hirdetéseket a cég felületein – így többek között a YouTube-on is, elkészítette az egyes pártok poltikai reklámköltéseit. A rendszer 2019 márciusa óta él, az azóta eltelt bő két évben 2601 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztrált, ami összesen 114 millió forintba került.
A Fidesz eddig csak a Facebookon hirdetett, de az utóbbi másfél hónapban a YouTube-ot is segítségül hívta a minél nagyobb tömeg elérése érdekében.
Így néz ki most a magyar politikai hirdetések költési toplistája:
1. Fidesz, 65 millió forint (7 videó)
2. Demokratikus Koalíció, 17,4 millió (220 videó)
3. Párbeszéd Magyarországért, 8,9 millió (73 videó)
4. Ezalényeg.hu, 6,2 millió (126 videó)
5. Momentum Mozgalom, 5,2 millió (72 videó)
6. Mi Hazánk, 2 millió (22 videó).
A számok azt mutatják, hogy a „csapból is ez folyik” érzés eléggé megalapozott: a gyurcsányozós reklámhadjárat 7 videójának darabjára átlagosan 9,3 millió forint jutott, míg egy átlagos, nem fideszes politikai reklámnál ez az összeg mindössze 19 ezer forint.
Tehát 489-szer több pénzzel támogattak egy átlagos fideszes hirdetést, hogy minél több emberhez jusson el, mint egy átlagos nemfideszest – írja a Telex.