„Köszönjük
Publicisztika
Több lekvárt a madzagra - Dési János jegyzete
Publicisztika

Több lekvárt a madzagra - Dési János jegyzete

A szuvizáshoz először is egy főhatóság kell, aztán gellérthegyi irodák, autók, fizetések, kutatóintézet, egy-két 3/3-assal - ha mindez megvan, akkor lehet bőkezű pr- és reklám-megrendeléseket adni az udvari beszállítónak, akinél tutira jó helyen van az a pár milliárdocska, amit arra fordítunk a nép pénzéből, hogy a népet hülyítsük.

Gesztenye – Józsa Márta jegyzete
Publicisztika

Gesztenye – Józsa Márta jegyzete

A sültgesztenye-szezon piaci fejleményei is érzékletesen mutatják, mennyit ér a kormány családbarát politikája. Erről is ír jegyzetében Józsa Márta, aki szerint, ha megértjük, hogy rengeteg felnőtt nem eszik azért, hogy a gyerekeknek jusson élelmiszer, akkor nyilván azon sem lepődik meg senki, hogy százezer forint rendkívüli kiadás milliók számára jelent megugorhatatlan összeget.

A Pinocchio-miniszter - Hardy Mihály jegyzete
Publicisztika

A Pinocchio-miniszter - Hardy Mihály jegyzete

Gulyás Gergely miniszter mindenesetre orbitálisat tódított, amikor azt állította, hogy a hackerek kezébe került adatok között nincsenek igazán fontos vagy érzékeny adatok. Pinocchio-miniszter alighanem ismét hülyének néz bennünket, csak az ő orra nem nő olyan gyorsan, mint a hazudós fabábué.

Alkotmányos demagógia – Hardy Mihály jegyzete

2/05/2024 18:03

| Szerző: Hardy Mihály/Klubrádió

Unalomig ismétlik: "no war, no gender, no migration." Faék egyszerűségű rémisztgetés, de a jelek szerint bizonyos emberekre mégis hatása van. Különösen most, a választási kampányban pörgetik ezerrel. Akármennyibe is kerül, pénz nem számít. Dől a kormányzati megrendelés a Facebook-os és Youtube-os Fidesz-kampányvideók sugárzásáért.

2024. május 02. Esti gyors-részlet (2024.05.02. Hardy Mihály jegyzete)
03:12
00:00

Nem tudom, elgondolkodtak-e mostanában … a félelemről. Ezúttal arra rettegésre gondolok, amit a kormánypárt megpróbál feltüzelni az emberekben. A zsigeri félelemre, a holnapért, a személyes biztonságért érzett szorongásra gondolok. A lélektani mechanizmus nagyon egyszerű és erről már sokszor volt szó, itt a Klubrádióban is. A Fidesz-propaganda hosszas ismételgetéssel megpróbálja megrémíteni az embereket. Lehetőleg távoli és gyenge ellenséget fest a falra, mint amilyen Soros György, Brüsszel, a migránsok vagy éppen a társadalmi nemi szerepek, a gender. Majd, ha kell – ha nem – kardot ránt és megvéd "bennünket” ezektől a patás ördögöktől. Ilyen egyszerű. És ha sokat ismétlik, akkor bizony lesznek olyan emberek, akikre ez biztosan hatást gyakorol.

Önleleplező az a Youtube-on elérhető videofelvétel, amelyen 2007-ben az Echo TV stúdiójában maga Orbán Viktor elmélkedik ennek a technikának a használatáról: "A hatalmon lévők az embereknek ezt a legalul levő, legmélyebb, legerősebb ösztönökből fakadó igényét vagy életösztönét támadják meg. Ez pedig a fizikai biztonság. És ha el tudja hitetni egy kormány… az ellenfeléről, hogy valójában ezen a szinten a kell félnie az ellenzéktől, mert az a fizikai biztonságot is veszélyezteti már, akkor jó eséllyel pályázhat arra, hogy mindenfajta kormányzati teljesítménytől függetlenül, a rend iránti vágy miatt, oda fordulnak az emberek.”

Ritkán érhető tetten ennyire őszintén a mai kormányzati propaganda technikája, mint Orbán Viktor kendőzetlen szavaiban.

Nyilván eddigre már kapcsolatba került ilyen-olyan külföldi kampánytanácsadóival, akik meséltek neki az emberi szükségletek ún. Maslow-piramisáról. Csak apró megjegyzés, hogy persze ezt sem pontosan jegyezte meg a miniszterelnök, mert a legalapvetőbb szükségletek mégiscsak az étel, a víz, az alvás, a szaporodás és az anyagcsere. Szegény Abraham Maslow, brooklyni születésű pszichológus, az elmélet megalkotója nyilván elnézné neki, hogy Orbán rögtön a második szintre ugrott, amikor erről beszélt. Mert nála a fizikai, személyes biztonsággal kapcsolatos félelemkeltés szerepel a piramis második lépcsőjén. Ez az a pont, amire a Fidesz-propaganda folyamatosan tüzel. Unalomig ismétlik: "no war, no gender, no migration." Tán még lefordítani sem kell, annyira szimpla. Faék egyszerűségű rémisztgetés, de a jelek szerint bizonyos emberekre mégis hatása van. Különösen most, a választási kampányban pörgetik ezerrel. Akármennyibe is kerül, pénz nem számít. Dől a kormányzati megrendelés a Facebook-os és Youtube-os Fidesz-kampányvideók sugárzásáért.

Olyannyira, hogy Magyarország államformája lassan már az alkotmányos demagógia lesz…

 
Magyar középcímer
 
Budapest, Csaba utca 6., magyar címer
 Forrás: Wikimedia Commons
 

Hardy Mihály jegyzete az Esti gyors 2024. május 2-i adásában hangzott el.