
Je suis 24 – avagy Kormányinfót bojkottálni nem kell félnetek, jó lesz
A Kormányinfó sokkal szórakoztatóbb és igazabb lenne csak fideszesek részvételével.

Mert ők a szegénységről nem tudnak semmit - Selmeci János jegyzete
És nem tudják azok a politikusok sem, mert ők sem tudnak semmit a szegénységről, akik egy aktuális hiszti, egy választási győzelem, vagy ki tudja milyen világpolitikai mesterterv oltárán tönkre teszik a gazdaságot, mert nekik minden mindegy...

Az Úr adta, az Úr vette el - Kárpáti Iván jegyzete
A befektetők a múltból indultak ki, az első ciklusában Trump mániákusan figyelte a tőzsdeindexeket, imádta, ha töretlenül emelkedtek, ha pedig valami gond volt, beavatkozott. Egyelőre ez egy másik Trump.

Kockakő – Józsa Márta jegyzete
A kormánypárt tapasztalati tudatában van annak, hogy egy-egy szónak mekkora hatása van a hívekre, és mekkora vonzerőt képvisel a minden balhéban otthonos fociultrák számára. Nem mondhatja senki, hogy az ellenzék dehumanizálása nem jelent felhívást a keringőre. És a kockakövet nem csak az utca, a nemzetközi jogrendszer szereplői felé is elhajítja.

A néma kutya ugatása - Neuman Gábor jegyzete
Áprilisi tréfa áldozata lett Neuman Gábor: "felhívták a szomszédok", hogy zavarja őket a kutyája ugatása, pedig az említett eb néma, mármint csak szökőévente ugat. Erre ő elképzelte, mi lenne, ha – hasonlóan viccből – Donald Trump hívná fel Budapesten az Orbán-Netanjahu párost, miket mondana nekik.

Drog- és tüntetőmentes ország – Selmeci János jegyzete
Nehéz dolog a drog elleni harc, még ha csak egy elképzelt esetben is, amikor tüntetők foglalják el az Erzsébet hidat.

A problémamegoldás bajnokai – Herskovits Eszter jegyzete
Így megy ez, a kormány gondot észlel, jön, intézkedik, és minden problémánk elillan, igaz, jó mélyre besöpörve a szőnyeg alá, de akkor is.

Vészhelyzet, vagy amit akartok – Szénási Sándor jegyzete
"Szuverenisták" és "hígmagyarok" párbeszéde a rendeleti kormányzásról.
Robog a HÉV - Józsa Márta jegyzete
24/12/2023 12:01
| Szerző: Józsa Márta / Klubrádió
"No és mit lép erre a kormány? Ha vacakul működnek a vonatok és el-elakadnak a Volán-buszok, akkor vegyük ki őket a bérletrendszerből."
Az a Bereményi-Cseh Tamás sor jár a fejemben, hogy robog a HÉV Pomázról Pestre, robog a HÉV és hozza Beát. A dal főhőse, azaz Bea bejár dolgozni az agglomerációból a fővárosba, ami úgy néz ki, hogy vett egy bérletet – vagy vett neki a munkahelye, mert annak idején ez is nagyon valószínű volt – naponta utazott ide-oda, meglehetősen unta szegény. Akkor még jóval kisebb volt a Budapest melletti agglomeráció, bár a főváros környéke már akkor is vonzotta az embereket, amikor még mindenkinek borítékolva volt az ingázás, hírből sem létezett a home office. A mostani népszámlálási adatokból jól látszik, hogy egész régiók néptelenednek el, a jobb megélhetésre vágyók egy része külföldre távozik, de sokan a főváros környékén keresnek és találnak munkát. Ráadásul az idézett dal keletkezése, az 1970-es évek vége óta eleve a városból is egyre többen költöztek ki az agglomerációba, hogy jó levegőt, nagyobb szabadságot évezzenek, és jól tudjuk, hogy ez aztán okozott nem kevés gondot is. Közismert, hogy az eredetileg falunak épült települések nem tudták követni a megnövekedett igényeket, nincs elég bölcsőde, ovi, sok helyen a vízellátással is gond van, aminek persze most éppen a kormányzati trehányság és – vagy – hozzáértés hiánya is az oka. Közlekedni kocsival az utak csekély áteresztőképessége, gondozatlan volta miatt nagyon lassú és nehézkes, a környezeti terhelésről nem is beszélve. Sebaj, úgyis az is tendencia, hogy szokjunk át a tömegközlekedésre, például az elsősorban éppen az ingázóknak létrehozott több mint százharminc éves HÉV-hálózatra. Amely története során többször is gazdát cserélt, hol a vasúthoz, hol a budapesti tömegközlekedéshez sorolták, legutóbb 2016-ban, nagyjából ötven év múltán került át újra a MÁV-hoz. Attól azonban még érvényes volt rá a BKK-bérlet, és egyébként is a közlekedési szakértők jó része azt javasolja, hogy lehetőleg egy egységnek tekintsenek mindent, ami a városban és a környékén gurul, lett légyen az a busz sárga vagy kék, közlekedjék a vasút vagy HÉV sínjein, mert ha mindezeket összehangolják, akkor olcsóbb és logikusabb lesz a közlekedés a fővárosban és a környékén is. Ezzel érvelt javaslataiban és újabban a vasútért is felelős miniszter vasútellenes intézkedéseit illető kritikáiban a volt közlekedésért felelős államtitkár. Akit még a vele nem rokonszenvezők is komoly szakembernek tartanak. No és mit lép erre a kormány? Ha vacakul működnek a vonatok és el-elakadnak a Volán-buszok, akkor vegyük ki őket a bérletrendszerből. Ami a BKK szerint dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését, az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását okozná. Vagyis jóval drágábban, cserébe rosszabb körülmények között ingázhatnának az agglomerációból beutazó százezrek. Aki jó részének már rég nem a munkahelye fizeti a bérletét. Se egyet, se kettőt. Azaz lefordítva magyarra: ha a szakértő packázik a miniszterrel, akkor dögöljön meg a szomszéd tehene is e robogó, vagy dübörgő, vagy ki tudja milyen gazdaságban.
Józsa Márta jegyzete az Útszélen 2023. december 21-én hangzott el.