„Köszönjük
Megbeszéljük...

Nem vagyok végrehajtó típus – válaszolt a Kásler által elkaszált igazgató

23/07/2019 20:08

| Szerző: Klubrádió

Reagált az igazgatói pályázata minisztériumi elutasítására Árendás Péter, a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium vezetője. A pedagógus szerint az intézménye nem csak sikeres, de őszinte és liberális légkörű hely is, ahová magas beosztású, kormányközeli körökhöz tartozó szülők is szívesen hozzák a gyereküket. Szerte az országból tömegével kapja a támogató üzeneteket, egyházi iskolákból is, mindegyik arról szól, hogy ami történik, az nem normális, köszönőviszonyban sincs a szakmaisággal.

2019. július 23. Megbeszéljük/Interjú Árendás Péterrel (2019.07.23.)
13:23
00:00

Vannak, akik biztosan nem végrehajtó típusok, vannak, akik nem biztos, hogy végrehajtók, és vannak, akik pedig biztos, hogy végrehajtók – mondta az iskolaigazgatók hatalomhoz való viszonyulásáról Árendás Péter, a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium igazgatója.

A középiskola vezetője az, akiknek a pályázatát Kásler Miklós emberminiszter visszadobta, mert állítólag nem találta meggyőzőnek. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a megpályázott ötéves kinevezés helyett egyéves megbízást kínált Árendás Péternek, és ugyanígy járt Turcsik Viktor, a budaörsi Herman Ottó Általános Iskola igazgatója.

Árendás Péter szerint a végrehajtó típusúak csoportjába tartozó igazgatók a mostani rendszerben jó helyen vannak, a másik, és legnagyobb csoport tagjairól nem tudni, végrehajtó típusúak-e, rájuk legfőképp a rejtőzködés jellemző, A harmadik, szúk rétegbe tartoznak azok, akiknek véleményük van, és azt, függetlenül, milyen kormány van hatalmon, meg is fogalmazzák. Árendás Péter magát az utóbbi csoportba sorolja, és szerinte ez állhat Kásler Miklós döntése mögött.

 
Árendás Péter. a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium igazgatója.
 


Az Emmi vezetőjének határozata országos hírre tett szert, nem csak a független sajtó foglalkozik vele, de ahogy Árendás Péter mondta, tömegével keresik meg számára addig jórészt ismeretlen iskolai vezetők szerte az országból, és nem csak állami, hanem alapítványi és egyházi fenntartású intézményektől is. Az egyöntetű véleményük az, hogy ami történik, az nem normális, köszönő viszonyban sincs a szakmaisággal. E közben hatalmas tanár- és igazgatóhiány is van az országban. Átlagosan tíz meghirdetett igazgatói posztra kilencen pályáznak – tette hozzá.

Árendás Péter megjegyezte, ő és kollégái a budaörsi gimnáziumot több évtized munkájával tették tanulmányilag kimagaslóan sikeres intézménnyé, valamint olyan hellyé, amelynek kifejezetten őszinte, partneri és a szó legnemesebb értelmében liberális a légköre. A gimnázium a tanárok, szülők és diákok számára is vonzó intézmény, minden irányból tódulnak hozzájuk a családok. Nagyon magas beosztású kormányközeli körökbe tartozó szülők is hozzák a gyerekeiket. Volt, aki meg is jegyezte közülük, az igazgató biztosan csodálkozik, hogy az Illyésbe jelentkeztek. Árendás Péter szerint azonban ez nem meglepő, mert a szülő nyilván a legjobbat akarja a gyerekének.

Budaörs polgármestere, Wittinghof Tamás az ügyről azt mondta, informális csatornákon keresztül egészen egyértelműen kiderült, hogy az Emmi nem akarja megtartani a két budaörsi iskola igazgatóját, legalábbis hosszabb távon. Beszélt a budaörsi képviselőtestület NER-hez jól bekötött tagjával, aki megkereste az országgyűlési képviselőjüket, és egyértelműen az jött vissza, hogy semmilyen szándék nincs arra, hogy megvédjék, megtartsák az igazgatói pályázatukkal Kásler Miklós emberminiszternél elbukó budaörsi igazgatókat – mondta a Klubrádióban Wittinghof Tamás. A budaörsi önkormányzat vezetője szerint az üzenet lényege az volt, hogy politikai szempontoknak kell érvényesülni, ezért a két igazgatónak mennie kell.

Beszélt az ügyről a Hermann Ottó iskola egyik tanára, Farkas Gábor is. Ő azt mondta, szerinte egyik igazgató sem NER-kompatibilis, ráadásul Budaörs és annak egykor SZDSZ-es polgármestere, a hivatalát a rendszerváltás óta betöltő Wittinghof Tamás is renitensnek számít a mai fideszes kormányzat szemében. Ezek az iskolák talán elfogadóbb, szabadabb, nyitottabb, kicsit liberálisabb világképet közvetítenek, nem politikai, hanem eszmei értelemben, mint esetleg más intézmények – mondta.

A tanár megjegyezte, hogy az utóbbi évek mindegyik pedagógus megmozdulásában, aláírásgyűjtéseiben, tiltakozó leveleiben mind a két intézmény benne volt kezdeményezőként vagy résztvevőként.

Megbeszéljük/Interjú Árendás Péterrel
2019. július 23., kedd 16.50.
riporter: Bolgár György