„Köszönjük
A lényeg

Az Operaház szerint a főigazgató BMW-jéről szóló cikk megjelenése "veszélybe sodorta" a tagok béremelését

18/07/2024 21:24

| Szerző: Klubrádió

Az Operaház közleményében azt írta, hogy ők "nem rendelkeztek és nem rendelkeznek saját vagy bérelt szolgálati autóval", a Magyar Narancs erról szóló cikkében megszólaló Bárány Balázs, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke pedig szerintük azt éri el, hogy "a félrevezetett közönség távolmarad az intézmény előadásaitól", az Operaház szerint az Ókovács Szilveszter által használt BMW-t taglaló cikk megjelenése egyenesen „veszélybe sodorta” a tagok béremelését.

A Magyar Narancs szerdán arról írt, hogy Ókovács Szilveszter főigazgató olyan 60 milliós BMW-t használ, amivel az Operaház királyi felhajtóján is parkolhat. Az Operaház válaszul közleményt adott ki, amely szerint szerint ezek „manipulatív, hamis állítások”. Reagálásukban továbbá a lap szerzőjének elfogultságát is sejtetik „szoros munkakapcsolatra” hivatkozva.

Az Operaház közleményében azt is írja, hogy ők „nem rendelkeztek és nem rendelkeznek saját vagy bérelt szolgálati autóval”, a Magyar Narancs cikkében megszólaló Bárány Balázs, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke a cikkben tett megszólalásával pedig szerintük azt éri el, hogy „a félrevezetett közönség távolmarad az intézmény előadásaitól”; sőt, az Operaház szerint a BMW-s cikk megjelenése egyenesen „veszélybe sodorta” a tagok béremelését.

Az intézmény szerint  „a szolgálati személygépkocsit” egy, a BMW és az Operaház közötti szerződés alapján „a vezetőségi flotta egyik darabjaként kapta használatra”. Szerintük Bárány állításával szemben nem dedikáltan a Dalszínház művészei kapták a BMW-ket, de az autócéggel folytatott együttműködés során „ugyanakkor valóban volt olyan periódus, amikor operai művész külön márkanagyköveti felkérést kapott a BMW Group Magyarországtól.”

Az Operaház ezután hozzátette, nem ők választják ki, hogy milyen autót ad a BMW, de azt, hogy ki használja, az Opera dönti el: azaz a Magyar Narancs cikkének ezen állítását nem cáfolták. Ahogy ők fogalmaznak: a BMW által „rendelkezésre bocsátott járművek használata, azok beosztása az OPERA kompetenciájába tartozik”. Mint hozzáteszik, „takarékossági okokból” az Operaház „hivatali sofőröket sem alkalmaz”.

Az Operaház reagálásában a BMW árával sem értett egyet, szerintük nem 60 millió az autó ára, listaáron „csaknem harmadával kerül kevesebbe”. Hozzátették, a cikk által „királyi felhajtónak” nevezett felhajtó szerintük hamis képet kelt, ők azt „Dalszínház utcai és Hajós utcai kocsifeljárónak” hívják. Ezt a felhajtót a vezetőség „takarékossági okokból”, valamint „a márkakommunikáció keretében az autók reprezentálása céljából használja parkolásra”.

Az Operaház ezután az intézmény szakszervezetének elnökét, Bárányt vádolta meg azzal, hogy évek óta „próbálja aláásni” a BMW és az Operaház közötti együttműködést. Jelenleg azzal, hogy „az OPERA főigazgatójára tett durván sértő és dehonesztáló kijelentéseket megalapozatlanul, érzékelhetően azzal a céllal, hogy lejárassa az intézmény vezetőjét”. 

(via telex.hu)