A sajtos-tejfölös lángos, ami választ ad a világ minden kérdésére
10/07/2022 11:00
| Szerző: Timár Ágnes/Klubrádió
A pólón viselt identitástól az aszketikus munkavégzésig vezetett a Galaxis kalauz ezen a héten. Útközben azt is kiderítettük, hogy a kínálatnövekedés hogyan csökkentheti az elégedettséget.
Egy versidézet, vagy egy regény fontosabb sorainak kiválasztása közelebb hozhatja az adott művet az olvasóhoz vagy a leendő olvasóhoz, de a lényegre törekvéssel el is veszíthetünk csupán árnyalatnak tűnő, de annál jelentősebb részleteket. Függetlenül attól, hogy felvasaljuk-e a pólónkra. A hangsúly a kiemelésen van. Ez a vágy pedig napjainkban határozottan megjelenik. Forgács Attila, szociálpszichológus, a Corvinus Egyetem docense elmondta, a gyorsan érkező információk közepette természetes, hogy arra vágyunk, hogy mihamarabb eljussunk a megoldásig, vagyis le fogunk mondani az ahhoz kapcsolódó körítésről. Hozzátette, a kulturális csemegézés erősen kapcsolódik a fogyasztói társadalom működéséhez, hiszen a reklámok készítői arra kívánják felhívni a figyelmünket, hogy mi az, ami még hiányzik az életünkből, vagyis a reklámok könnyen soha nem teljesíthető igényeket ébresztenek bennünk. Forgács Attila kiemelte, a fogyasztói társadalom működésének a lényege, hogy a reklámokban megjelenő termékeket meg is vegyék az emberek, ennek pedig jelenleg az a feltétele, hogy úgynevezett aszketikus munkavégzést folytassunk, hogy azáltal megvalósíthassuk a hedonisztikus pihenést, aminek része a vásárlás, vásárlás, vásárlás.
A műsort a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg.
2022. július 06. szerda 15:00
Szerkesztő-műsorvezető: Timár Ágnes